lørdag den 14. december 2013

Julegaveindkøb...



I min familie har det altid været lidt besværligt at blive enig om hvorvidt og til hvem og for hvilket beløb man skal købe julegaver? Jeg synes det er synd at julegaveindkøbene bliver til en svedig ræsen rundt i butikker, lange besværlige diskussioner om det nu er den rigtige farve, kan den nu byttes og i så fald har personen selv mulighed for at få den byttet?... 

...Jeg bliver helt forpustet bare ved tanken og ville allerhelst at man som udgangspunkt blot sendte et julekort med en glædelig hilsen til hinanden. Hvis man så syntes at man ville give hinanden en gave kunne man aftale det hver især, fra år til år.. 

Det kan godt være at det er mig der er lidt kunstig men jeg synes bare at julen skal være hyggelig og ikke handle om at overforbruge, stresse rundt og købe ting. Ting som måske ikke lige er det som personen ønskede sig allermest, men det var nu engang det man havde budget til.. Lad være med at købe det næstbedste som alligevel ikke bliver brugt fordi det er det forkerte mærke eller den forkerte farve..Find ud af hvem du vil nyde at købe en gave til og læg hjerte i den.. Hold op med at købe bare for at købe.. 

Det ville faktisk være den bedste julegave til mig! Hvis alle ville stoppe med at købe ubrugelige ting til hinanden.. Jeg kan godt lide at modtage gaver og jeg er selv helt vild med at give smukt indpakkede gaver til folk jeg holder af. Se dem åbne det og blive oprigtigt glade for det man nu har købt eller lavet. Men at skulle købe og modtage ting som ikke lige var det man stod og manglede, det er da ikke særlig hyggeligt!

Vi kender alle det der mærkelige smil man så kan blive tvunget til at sidde med. " Nej... Den er fin" siger vi og smiler " Mange tak" men i virkeligheden ville man måske helst have været fri for den grimme pude som overhovedet ikke passer ind.. Eller hvad? 

1 kommentar:

  1. Åh, jeg kan godt følge dig - det der med gaver kan været noget så svært! I år har jeg dog fundet en måde, hvorpå gaveindkøb er blevet rigtig sjov; jeg køber alle mine gaver secondhand eller brugte - være det tøj eller ting, nyt, retro eller antik. Og det er virkelig sjovt at finde den helt rigtige personlige ting til modtageren eller at finde ønsker fra ønskelisten brugt, men i god stand og til en billigere pris :) Det er jo en sport for en loppemarkeds-haj som mig, og jeg elsker det!

    SvarSlet