onsdag den 22. maj 2013

Scones med chokoladestykker


Opskriften på de lækre scones er fundet hos her hos kvalimad.dk. Jeg er blevet stor fan af Kvalimad, de små film der viser hvordan man skal gøre, de er bare gode! Jeg synes det er vildt godt at se en gennemgang af hvordan man skal gøre tingene og hvordan det skal se ud før man går videre til næste ingrediens. 

Det er super nemt at bage scones og de smager så godt!


Opskriften er som følger men jeg synes virkelig at Kvalimad.dk er et besøg værd.

12-16 scones 
500 g mel
1 tsk salt
1 1/2 spsk bagepulver
125 g smør
100 g mørk chokolade 57% eller 70%
3 1/2 dl kernemælk
1 1/2 spsk sukker 

Melet blandes med bagepulver og "nuldres" sammen med smøret. Når det ligner rasp (med lidt klumper) er det færdigt og du kan hakke og tilsætte chokoladen. Mælk og sukker tilsættes og dejen æltes sammen i skål indtil den er rimelig fast. Del dejen som vist i videoen eller brug en cupcakeform i teflon til at bage dines scones i. Jeg brugte min cupcakeform for at få lidt høje scones. 

Bages i ovnen 15-20 minutter ved 200 grader

2 kommentarer:

  1. Det ser godt ud! Tro jeg bliver nød til at prøve denne opskrift snart ;)

    SvarSlet
  2. skal da helt sikkert afprøves og lækkert link også.....

    SvarSlet