fredag den 18. januar 2013

Hæklede sløjfer

Jeg er gået helt amok i sløjfer... Efter at have hæklet grydelapper, håndledsvarmere og kraver til hele familien   i julegaver, ville jeg gerne hækle noget helt andet og gerne noget til mig selv. Jeg har fundet inspirationen og opskriften her, du kan også finde en anden variation her


Jeg startede med at lave et par ensfarvede for ikke at gøre det sværere for mig selv. Men de er faktisk meget nemme at lave og nu hækler jeg den ene stribede efter den anden.

Jeg har tilføjet min egen afslutning på de sidste jeg har lavet. Jeg hækler fastmasker hele vejen rundt inden jeg hæfter det lange sløjfestykke sammen og folder det til den færdige sløjfe. - Jeg håber at det giver menning, ellers så spørg..

Hvis du gerne vil lære at hækle, er de her sløjfer et nemt og overskueligt projekt og der skal ikke så meget til for at man får en wow- har-jeg-virkelig-lavet-den-oplevelse...

Hvis du ikke har en mormor,tante, svigermor eller en god veninde til at lære dig det så lær det på youtube, der findes en masse rigtig gode klip der er til at forstå..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar