tirsdag den 11. december 2012

11. december - En Julegaveide

 Hvis du ikke har nået at finde de sidste julegaver, kan du sagtens nå at hækle disse lækre uldne håndledsvarmere til hele familien. 

Jeg søgte og søgte for at finde en god opskrift, men måtte efter flere dages søge opgive og selv opfinde en opskrift. Så det er med stor glæde at jeg hermed kan præsentere min helt egen og første hækleopskrift!!! Jeg håber at den er forståelig, ellers må du endelige sige til..

Den skulle være meget nem at gå til og du kan nemt lave et par på en aften..


Jeg har lavet dem i lækker uldgarn fra Panduro Hobby.


Afhængig af størrelsen du ønsker kan du lave det antal luftmasker du ønsker, jeg har lavet disse med 22 lm.
1. række: hækle det ønskede antal luftmasker og samle enderne med en kædemaske.
2. række: hækle fastmasker i hver luftmaske 
3-6. række: hækle en luftmaske i hver fastmaske men kun i den bagerste maske, det giver et fedt mønster
7. række: hækl 6 -8 luftmasker afhængig af størrelse der ønskes til tommelfingeren. spring 4-6 fastmasker over og hækl videre med fastmasker i den 5 eller 7. fastmaske fra omgangen før - stadig kun den bagerste maske.
 Fortsæt med fastmasker i bagerste masker il den ønskede længde er nået tag evt. lidt ind ( 4 masker) undervejs gerne fra 2 række efter hullet til tommelfingeren.


En garn nøgle med 50g - 50 m.  giver 1 håndledsvarmer, så køb 2 nøgler med samme farvekode med det samme.

God hækling!





Ingen kommentarer:

Send en kommentar