lørdag den 30. juni 2012

Royal Copenhagen - Til enhver lejlighed


Min samling af det royale porcelæn er meget blandet, præcis som jeg bedst kan lide den. Mine favorit designs blandet med nye køb, foræringer, arvestykker og loppefund.


Jeg synes næsten at hvert design er så fint, så det var umuligt for mig at vælge et at samle på. Jeg startede ud med den blå Megamusel, som ret hurtigt blev ledsaget af Muselmalet og hvid riflet. Nyeste skud på stammen er hvid halvblonde som desværre ikke længere kan fås i hele stellet  mere... Ærgerligt for det er faktisk rigtig fint...

Hvid Riflet

Jeg elsker den for sin klassiske enkelthed, strømlinet og smuk. Den er god fordi den kan kombineres med det hele og kan bruges til daglig.


Megamusel blå

Det bedste fra dett originale mønster forstørret op i et moderne og anderledes mønster der kan forene nyt og gammelt, hvidriflet og muselmalet. Kronen på værket... Mit lagkagefad som jeg desværre får brugt alt for sjældent..



Muselmalet den originale

Min personlige favorit, den er så fin og sart at se på og gør hvert et hjem smukkere.


Hvid halvblonde

Den fine prinsesse tallerken der passer så fint til lækre, fine desserter og kager. Jeg var så heldig at finde 9 stk. Ø19 i en af mine yndlings genbrugsbutikker til 40 kr. stk. Det var en fin pris..


 Jeg har efterhånden ingen undskyldning for ikke at invitere folk til kaffe og kage oftere.... Jeg elsker at lave lækre ting og dække et fint bord med mit kongelige porcelæn...

2 kommentarer:

  1. ihh hvor har du da også været heldig der må være noget m halvblonden der er heldig....

    SvarSlet